Work

Load More

尼康微博跨越之旅

尼康微博跨越之旅

1年間で最も旅行に出かける人が多い、中国の秋の大型連休「国慶節」に向けた、Nikon中国のブランドキャンペーンサイト。 SNS「Weibo」での過去半年間のつぶやきを「1文字=1km」として距離換算し、北京空港から国内外計30カ所の世界の名所を訪れるゲーム感覚のコンテンツ。最寄りの名所に到着すると、プロフィール写真が記念写真にジェネレートされ、Weiboを通して友達と共有することができる。 あまり知る機会のない自分の“つぶやき量”をビジュアル化しながら、カメラを持って旅に出ることの楽しさを改めてユーザーに伝えている。

A brand campaign website for Nikon China for the Anniversary of the Founding of the People's Republic of China, one of the biggest holidays of the year. The number of letters you posted on Weibo is calculated as distance (1 letter = 1 km), you can visit 30 tourists sights from Beijing Capital International Airport virtually. When you arrive at one of the sights, your profile picture is generated into holiday picture to share it with your friends. Visualizing the amount of your own posts, this game-like website shows you how fun it is to go on holiday with a camera.

Branding Strategy & UX PC, Mobile & Tablet Media & Social

Client
Nikon

CLOSE