Work

Load More

UNIQLO LUCKY SWITCH

UNIQLO LUCKY SWITCH

ファーストリテイリング創業60周年記念キャンペーンコンテンツとして、サイト内の画像をオンラインくじに変換するブログパーツ「UNIQLO LUCKY SWITCH」を制作。 ブログパーツをクリックすると画像を全て"くじ"に変換。めくってアタリが出れば、めくったユーザーと同時にブログパーツを設置したサイトのオーナーにもユニクロオリジナルバッグをプレゼント。 1ヶ月間という短期間でのキャンペーンであったにもかかわらず、ブログパーツは約4,600のブログに貼られ、オンラインくじは約280万回めくられるという記録を達成した。

To Celebrate the 60th anniversary of FAST RETAILING co. ltd., which is the parent company of Japan's leading clothing chain UNIQLO, we were commissioned to produce a widget called "UNIQLO LUCKY SWITCH". When you click the widget on someone's blog, it turns into a lottery ticket. If you win by tearing off the ticket, both of you and the owner of the blog can get a free UNIQLO bag. This campaign was run only for a month, the widget was added on about 4,600 blogs and the online lottery tickets were torn off about 2,800,000 times.

Strategy & UX PC, Mobile & Tablet Media & Social

Client
UNIQLO

CLOSE