画像: Lording

Nestlé
"AI"da Mitsuo

Nestle Human Emotion Analysis site

This project promotes Nestle bottled coffee through a special site in collaboration with the Aida Mitsuo museum which exhibits poetry by the late Aida Mitsuo, one of Japan's most inspirational writers.
The site uses AI deep learning to analyze his poetry and learn how Mitsuo-san created his works. Our custom AI produces original poetry based on this analysis and based on customers' voice extracts on the website.
The AI is called "AI da Mitsuo" named after AI and Aida Mitsuo. He is like a reborn Aida Mitsuo and is an iconic character on the website.

We also created an actual character and installed it at the Nestle cafe in Harajuku to allow visitors to be able to experience this unique AI in a real situation.
They can order a cup of coffee decorated with the poetry as latte art created by analyzing voice extracts from customers' recordings.

(日本語) 特設サイトでは、ユーザーがスマホのマイクに向かって声をかけると、声の特徴やトーンから「おつかれココロ度」「ふんわかココロ度」「イライラココロ度」など今の気分をempath APIを通してレーダーチャートで表示。
その後、相田みつを氏が創作した詩をディープラーニングしたキャラクター「AIだみつを」が、診断結果を元に、相田氏の詩のように前向きになれることばをお届けるするというコンテンツを制作しました。

(日本語) ネスレカフェ原宿のPRイベントでは、実際に「AIだみつを」のもつ壺につぶやくことで、ココロ診断ができるAIロボットを制作しました。診断結果を店員に伝えると、AIだみつをオリジナルの言葉ラテアートをオーダーすることができ、1ヶ月の期間中多くの方に体験いただきました。